Du er her. #1 - Foreningswebsite > Personalia > Mindeord for Frede Løvig Jensen

Jagt Forbi

Frede Løvig Jensen blev næsten 68 år. Frede ville den 22. marts have fyldt 68 år og 50 af de år, som medlem af Estvad- Rønbjerg Jagtforening, et langt og aktivt medlemskab, som foreningen havde glædet sig til at fejre i forbindelse med det kommende 70 års jubilæum.

Der er Ikke mange af vore medlemmer, som ikke kendte Frede som et glad og rummeligt menneske, med masser af humor og som en dygtig og respekteret jæger. Frede havde en meget stort viden og kendskab til stort set alle jagtformer og var den person som alle kunne få råd og vejledning af, det har såvel vi hans jagtkammerater, som ikke mindst hans sønner og barnebarn haft stor glæde af.

Frede havde nok tabt sit jægerhjerte til jagten i Afrika, som han med stor passion og i levende fortællinger berettede om, men også jagten på Grønland og fleres steder i Skandinavien, var en del af hans store jagtmæssige baggrund og viden, en viden som vi hans jagtkammerater drog stor nytte af.

Vi vil savne samværet med Frede, og vore dybeste medfølelse går til Fredes kone Jonna, samt deres børn og børnebørn.

Et af foreningens markante medlemmer er gået bort!

Med tonerne til Jagt forbi og Last post tog foreningen afsked med Frede efter bisættelsen ved Vinderup kirke.

På vegne af Estvad Rønbjerg Jagtforening.
Jan B. Rasmussen