Salling Buejægerlaug

Salling Buejægerlaug er en kreds af buejægere, og blev startet op under Estvad Rønbjerg Jagtforening i slutningen af 2014. Her er der god mulighed for at få hjælp til at starte op som ny buejæger, men også rigtig gode træningsmuligheder for såvel de uøvede som de mere rutinerede. Vi er ca. 12-15 mere eller mindre aktive buejægere pt, så der er absolut plads til flere. Samværet om den fælles interesse er det bærende, og vi konkurrerer indtil videre kun mod hinanden en gang om året ved vores årlige forårstræf i starten af april hvert år.

Medlemmerne i Buejægerlauget er altid behjælpelige med råd og praktiske løsninger, og lige omkring klubhuset Jægerlunden er der anlagt både en træningsbane med almindelige skiver, og en såkaldt 3D bane med dyrefigurer, placeret jagtrealistisk i et rigtig godt skovterræn.

Der skydes på en oplyst bane ved klubhuset om vinteren i forbindelse med jagtforeningens klubaftner, og fra april åbner 3D banen i skoven. Tidspunkter for sommerhalvårets skydninger og vinterhalvårets klubaftner kan altid ses i foreningens kalender.

Vi mener at være landets billigste Buejægerlaug, hvad angår kontingent. Såfremt du i forvejen er medlem af en forening under Danmarks Jægerforbund, kan du nøjes med et såkaldt ekstraordinært medlemskab af Estvad Rønbjerg Jagtforening. Dette koster pt 250,- /år, hvortil kommer et mindre beløb for hver træningsskydning. Ca. 20-30 kr. pr gang. Om vinteren går dette beløb til at betale for kaffe og brød.

Et medlemskab giver bl.a. mulighed for at deltage med bue på foreningens fællesjagter.

Du kan således med fordel beholde det medlemskab du sikkert allerede har i din nuværende jagtforening, og så billigt udbygge det med et ekstraordinært medlemskab af Estvad Rønbjerg Jagtforening (Salling Buejægerlaug)

Såfremt du, eller andre kammerater fra din forening, skulle have lyst til at prøve kræfter med buejagt/bueskydning, så er I altid velkomne til, helt uforpligtende, at komme og høre nærmere. Vi arrangere gerne en intro-dag, enten specielt for jer, eller evt. sammen med andre interesserede fra andre foreninger. Her vil der være mulighed for at skyde med en rigtig jagtbue og stille spørgsmål til buejagt og lauget m.m.

Evt. interesserede kan kontakte os:

Steen Jacobsen (jacobsen.nymoelle@gmail.com) (60573006)