DEN NYE PERSONDATAFORORDNING

14-06-2018 14:54

Vi passer godt på dine data.

Den 25. maj 2018 trådte den nye EU-persondataforordning i kraft. Med den følger nye regler for, hvordan Danmarks Jægerforbund må og skal håndtere personoplysninger om deres medlemmer. De nye regler betyder samtidig, at medlemmerne får nye rettigheder.

I Danmarks Jægerforbund passer godt på dine personlige oplysninger, og vil til enhver tid behandle dem i henhold til de gældende regler for beskyttelse af persondata.

I Danmarks Jægerforbund håndteres personoplysninger om medlemskab to steder: i det centrale medlemssystem, i Jægerforbundets administration, samt i den lokale jagtforening.

De persondata, der er gemt i det centrale medlemssystem, bruges i forbindelse med udsendelse af Jæger samt til kontingentopkrævning. Medlemsdata deles fra medlemssystemet med jagtforening. I jagtforeningen er det kun formanden og kassereren, der kan hente medlems-oplysninger, og det kan kun gøres om egne medlemmer.

Medlemmerne skal have klar besked om, at der behandles oplysninger. Medlemmerne skal vide, hvem der har ansvaret for data, og hvornår ansvaret overdrages fra administrationen til den lokale jagtforening. Der skal endvidere informeres om, hvordan data behandles, hvem de deles med m.v.

Medlemsbetingelserne fremgår af Medlemsbladet og på Jægerforbundets hjemmeside.

Ud over medlemsbetingelserne, der gælder for alle medlemmer, har jagtforening suppleret med egne retningslinjer for, hvordan foreningen lokalt håndterer medlemsdata.

Foreningen har udarbejdet vores egen privatlivspolitik. Denne politik er tilgængelig på foreningens hjemmeside, http://www.estvad-ronbjerg-jagtforening.dk/vi-passer-godt-paa-dine-data/ under menupunktet ”Den nye persondataforordning”.

Du kan til enhver tid bede om at få at vide, hvilke oplysninger administrationen og/eller din lokale jagtforening behandler om dig.

Den nemmeste måde at få indsigt i dine egne oplysninger på er at besøge  ”Min Side”  på  www.jagerforbundet.dk/medlemsnettet. Efter du er logget ind, kan du få overblik over dine informationer, der er registreret i Jægerforbundets medlemssystem.

Opdager du, at de oplysninger, der er registreret om dig, er forkerte, har du ret til at få oplysningerne rettet.

Link til Danmarks Jægerforbunds hjemmeside, hvor forbundets håndtering af persondata er detaljeret beskrevet.

Jan B. Rasmussen

Estvad Rønbjerg Jagtforening